Oon kai tän todennut täällä jo aikaisemminkin: paskan määrän pitää elämässä olla vakio. Juuri kun aloin uskoa (ei todellakaan ois pitänyt) että ukko ois selvillä vesillä ongelmistaan niin ei, läiskis vaan tuli kylmää vettä niskaan saavi kaupalla.

Kihlasormuksen tosiaan jo hänelle takaisin heitin ja totesin että jos hän ajattelee todellakin vaan omaa persettää ja omia fiilliksiään niin voi sitten todellakin tehdä sen ihan yksin. Kaikki ystävät ja tutut on jo aikoja sitten sanonut mulle että: jätä se sika. No onhan se helvetin helppo sanoa noin ihmisestä johon kukaan mun ystävistäni ei ole edes kunnolla halunnut tutustua. Järjellä aatellen mun tosiaan pitäis heivata koko retku pihalle kertalaakista mutta kun sydän kuitenkin rakastaa ja aina muistaa ne kaikki hyvät hetken yhteisessä elämässä. Ja uskokaan pois, niitä hyviäkin hetkiä on ollut paljon!! Ehkä se vaan ei mun puheista aina kaikille välity, paskoista ajoista on aina enemmän tarvetta puhua...

Tiedän ettei mun pitäis millään tavalla yrittää puolustella ukon töppäilyjä, enkä edes niin aio tehdä. Yritän vaan ymmärtää syitä töppäilyihin ja yritän löytää yhdessä ukon kanssa keinot selvitä töppäilyistä. Tästä olenkin saanut valtavasti lokaa niskaan kun yritän auttaa ukkoani kohti parempaa elämää.Tässä muutama loistava neuvo ja tuki mitä mulle on kerrottu yhdellä nettifoorumilla:

* Sama neuvo koskee niin alkkarin kuin narkkarin läheistä. Parhaiten autat heittämällä kaverin ulos ja jättämällä yksinäisyyteen. Ehkä silloin tapahtuu herääminen siitä koomasta, jossa juoppo/käyttäjä elää.

* Ei päihdeongelmaisen kanssa voi elää täysipäisenä.

* Älä yritä auttaa. Älä tee yhtään mitään.

* Päihtyneen (tai päihdelaskuissa olevan) ihmisen kanssa on ihan turha yrittää keskustella. Yhtään mistään. Ei se mene perille.

Ja nää kaikki (ja paljon muutakin kitkerää kommenttia) sain foorumilta mistä juuri pitäisi löytyä tukea päihdeongelmista kärsivien läheisille... On sitten ilmeisesti tuo lähimmäisten auttaminen ja tukeminen vähän kadoksissa suomalaisilta kun kommentit oli tuota luokkaa.

Mutta katsotaan nyt (taas) kerran kuinka tässä käy...

Valitettava tosiasia ukon kannalta on se että se varmasti tietää menettävänsä erossa paljon enemmän kun mä...