Olen tässä muutamana päivänä pohtinut sellaista elämän "peruskysymystä" kuin: voiko nainen ja mies olla vain ystäviä keskenään. Kaikki tämä pohdinta lähti siitä kun kotirintamalla alkoi olla myrskyn merkkäjä ilmassa sen takia että muutama ystäväni on eri sukupuolta kun minä. Näiden ystävien kanssa käyn kahvilla, ajelemassa ja juttelen niitä näitä mesessä ja puhelimessa ja siitä sitten on tullut sanomista. Kotirintamalla sitten olikin asiasta jokseenkin tiukka keskustelu... Itse en koskaan ole nähnyt sitä ongelmana että useimmat ystävistäni on miespuolisia mutta monesti olen törmännyt siihen näkemykseen että naisen ja miehen välinen ystävyys ei missään nimessä voi olla pelkkää ystävyyttä. Onpa joku joskus tokaissut niinkin hienosti että evoluution tuloksena on täysin selvää että mies ja nainen himoitsee toisiaan aina ja ikuisesti, sen takia pelkkä puhdas platoninen ystävyys on mahdottomuus. Voi jessus mitä roskaa tuollainen!!

Mulla on kolme miespuolista ystävää jotka ovat mulle todella tärkeitä ja rakkaita ihmisiä, ihmisiä jolle voin kertoa kaikesta jne. Yksinään nainen ei koskaan ole saanut mun luottamusta samalla tavalla kun nämä miehet ja tuskin koskaan tulee saamaankaa. Olen aina ystävystynyt miesten kanssa paljon nopemmin kun naisten kanssa, johtuneeko siitä että olin koko ala-asteen luokkani ainoa tyttö :) Siinä poikaporukassa ei ollut muuta mahdollisuutta kun tulla toimeen poikien kanssa ja tavallaan omaksua jokseenkin "miehinen" maailmankatsomus. Naisten maailmaan kuuluu niin julmasti seläntakana puhuminen, juoruaminen ja silkka henkinen väkivalta etten välitä lainkaan sellaisesta. Miesten maailmassa kaikki on niin paljon suorempaa ja jotenkin rehellisempää. Asiat sanotaan niin kun ne on ja yleensä päin naamaa. Naiset kertoilee tarinoita muille toisistaan ja sitten joku kolmas osapuoli kertoo asiasta asianomaiselle. Ja sitten onkin kahvipöytä täynnä toisiaan kyräileviä akkoja jotka yrittää kiivaasti miettiä että kuka on juorunnut mitä ja kelle. Ei sovi yhtään mun maailmaan.

Mulle ystävä on ystävä oli sillä mitkä kromosomit tahansa :) Rakastan ystäviäni ja he ovat maailman tärkeimpiä ihmisiä mulle, ystävinä.